چکيده
افراد افسرده تمايل دارند اطلاعات منفي را آسان تر از اطلاعات مثبت يا خنثي پردازش يا ياداوري کنند.
روشي که اخيرا اصلاح ارزيابي هاي خاطرات مزاحم را نويد داده است، اصلاح سوگيري شناختي کامپيوتري
است. اصلاح سوگيري شناختي، شامل آموزش راههاي جديد پردازش اطلاعات براي تغيير سوگيريهاي
پردازشي مانند توجه انتخابي و سوگيريهاي تفسيري است. هدف از اين پژوهش، تعيين اثربخشي 0 هفته
اجراي CBM-I مثبت و CBM-I مبتني بر خود-زايي بر دانشجويان داراي علائم افسردگي و مقايسه آنها
با آموزش شناختي-رفتاري کامپيوتري بود. پژوهش حاضر، يک پژوهش شبه آزمايشي با سه گروه و شامل
پيش آزمون، پس آزمون و پيگيري است. 51 دانشجوي شرکت کننده، به طور تصادفي به گروه CBM-I
استاندارد، خود-زايي و آموزش شناختي-رفتاري کامپيوتري گمارده شدند. با استفاده از پرسشنامهها و
درجهبنديهاي مربوط به خلق، سوگيري تفسيري، سوگيري حافظه و نگرشهاي ناکارآمد، نتايج بررسي شد.
هم CBM-I استاندارد هم خود-زايي و هم آموزش شناختي-رفتاري کامپيوتري به طور معنيداري کاهش
علائم افسردگي، افزايش خلق، افزايش سوگيري تفسيري مثبت، افزايش سوگيري مثبت حافظه و کاهش
سوگيري منفي حافظه را نشان دادند. در هيچکدام از متغيرها تفاوت معنيداري بين مداخلههاوجود نداشت،
فقط در مورد سوگيري مثبت حافظه، روش خود-زايي به طور معنيداري از روش شناختي-رفتاري- نه از
CBM-I استاندارد- برتر بود.


خريد مقاله


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سوگيري ,شناختي ,اصلاح ,مثبت ,زايي ,رفتاري ,شناختي رفتاري ,رفتاري کامپيوتري ,اصلاح سوگيري ,آموزش شناختي ,سوگيري مثبت ,شناختي رفتاري کامپيوتري ,آموزش شناختي رفتاري ,اصلاح سوگيري شناختي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Karina مقالات و پژوهش های حوزه آموزش و یادگیری مبین دلربایی maghzkoochooloo آموزش و یادگیری فینگر فود استفاده از اينترنت وشبكه هاي اجتماعي Kim سه تا دو اشتباهی که پیش آمده